Business Channel One (BC1®), opgericht door Tilly en Hans Scholtze, is een uniek filmplatform dat duurzame innovaties zichtbaar maakt. Hun missie? Bijdragen aan een klimaatvriendelijke toekomst door krachtige, inspirerende verhalen te delen. BC1® helpt bedrijven en organisaties hun duurzame initiatieven onder de aandacht te brengen en stimuleert bewustwording en betrokkenheid bij klimaatverandering en verduurzaming. Als deelnemer van de Startup Hero Journey 2024 heeft BC1® stappen weten te maken in de professionaliseringslag en toekomstbestendigheid.
Impactvolle verhalen voor een betere toekomst
BC1® onderscheidt zich door kwalitatief hoogwaardige videoproducties te creëren en deze zonder paywalls of advertenties aan te bieden. Dit maakt hun platform breed toegankelijk, waardoor duurzame verhalen een groot publiek bereiken. Tilly benadrukt: “We willen niet alleen informeren, maar echt raken. Een goed verhaal kan mensen inspireren om anders naar hun eigen keuzes te kijken.”Door bedrijven te ondersteunen in hun verduurzamingstrajecten, brengt BC1 niet alleen de impact van hun klanten in beeld, maar versterkt het ook de urgentie van een gezamenlijke duurzame toekomst.
Uitdagingen en groei dankzij de Startup Hero Journey
Zoals bij veel innovatieve concepten, kende BC1 uitdagingen in de beginfase. Een belangrijke misvatting was dat ze slechts een videoproductiebedrijf zouden zijn. In werkelijkheid is BC1 ook een uitgever van duurzame content, wat betekent dat ze actief bijdragen aan de verspreiding van duurzaamheidsboodschappen. Dankzij de Startup Hero Journey 2024 kon Tilly de positionering aanscherpen en effectiever communiceren wat BC1 uniek maakt. “De Journey gaf ons niet alleen focus, maar ook het vertrouwen dat we met ons concept een verschil kunnen maken,” aldus Tilly.
Een wereldwijde visie
Met een blik op de toekomst hebben Hans en Tilly ambitieuze plannen: BC1® moet uitgroeien tot een platform dat duurzame innovaties op toegankelijke en inspirerende wijze (wereldwijd) presenteert. “We zien zoveel geweldige initiatieven die niet de aandacht krijgen die ze verdienen,” zegt Tilly. “Ons doel is om die verhalen een podium te geven, wereldwijd. Iedereen moet zien wat er mogelijk is als we samenwerken aan duurzaamheid.”
Samen sterker in duurzaamheid
Tijdens de Startup Hero Journey vond Tilly niet alleen waardevolle coaching en nieuwe inzichten, maar ook een gemeenschap van gelijkgestemde ondernemers. Deze ondersteuning hielp BC1® om kritisch naar hun eigen concept te kijken. “Het is ongelofelijk krachtig om samen te werken met anderen die dezelfde doelen nastreven. Het geeft je energie en nieuwe ideeën,” aldus Tilly.
De Startup Hero Journey heeft BC1® geholpen om impactvolle strategie te formuleren. Tilly besluit: “We staan aan het begin van iets groots. Met BC1® willen we laten zien dat verhalen de wereld kunnen veranderen. Dit is nog maar het begin.”
Wil jij ook jouw innovatieve idee laten groeien? In 2025 organiseert UPALMERE! de derde editie van de Startup Hero Journey, een programma dat tech-gedreven bedrijven helpt om van ambitie werkelijkheid te maken.