Bedrijvenpark Stichtsekant is een duurzaam bedrijventerrein van 216 hectare waarvan ongeveer 131 hectare uitgegeven wordt. Het ligt aan de oostkant van Almere en biedt veel ruimte aan logistieke- en moderne groothandelsbedrijven en maakindustrie. Stichtsekant is goed bereikbaar en is daarom bij uitstek geschikt voor stadslogistiek en e-commerce bedrijven. Zowel het openbaar gebied als de bedrijfspanden voldoen aan hoge kwaliteitseisen. Toch zijn de grondprijzen aantrekkelijk en door middel van flexibele verkaveling van het terrein wordt vraaggericht ingespeeld op de wensen van bedrijven.

Milieucategorie

Milieucategorie 3.2 (max. 10% uitgeefbaar cat. 4.2)

Bereikbaarheid

Stichtsekant heeft een goede bereikbaarheid. Het terrein ligt direct aan de A27 en op slechts 8 minuten rijden van de A1 en A6. Schiphol en de Amsterdamse haven zijn binnen 30 minuten te bereiken. Bovendien kunnen werknemers tijdens de spits Stichtsekant nagenoeg filevrij bereiken. Bushalte Stichtsekant Streekbus 326. Voor actuele informatie 9292.nl.

Handig om te weten

  • Totale bruto oppervlakte: 216 ha
  • Totaal uitgeefbaar gebied: 131 ha
    • logistieke deel: 112,5 ha
    • gemengde deel: 15,5 ha
    • overig deel: 3,0 ha
  • Minimale kavelgrootte: 2.000 m2
  • Parkmanagement in voorbereiding
  • Zichtlocatie aan de A27 en de Waterlandseweg (N305)

Stroomvoorziening Stichtsekant

Het elektriciteitsnet is op veel plekken overbelast. Dit noemen we ‘netcongestie’. Op verschillende plekken in Nederland is er niet genoeg netcapaciteit beschikbaar; er is meer vraag naar elektriciteit dan dat het net kan transporteren. Ook Stichtsekant kampt met dit probleem. Daarom werken de gemeente en Liander samen om de capaciteit van het elektriciteitsnet uit te breiden. Daarvoor wordt een nieuw schakelstation op Stichtsekant gerealiseerd. Liander verwacht in het vierde kwartaal van 2025 klaar te zijn met de werkzaamheden voor het uitbreiden van het elektriciteitsnet. Nieuwe stroomaanvragen kunnen daarom ook in de meeste gevallen naar verwachting pas eind 2025 gefaciliteerd worden. Ook landelijke netbeheerder Tennet loopt in meerdere provincies tegen capaciteitsproblemen aan.

Procedure gronduitgifte Stichtsekant

Op 26 november 2021 oordeelde de Hoge Raad op grond van een casus in de gemeente Montferland dat overheden alleen grond  of een pand mogen verkopen als dit transparant en met gelijke kansen voor iedereen gebeurt. Alle gegadigden moeten kunnen meedingen (ook bekend als het Didam arrest). Dit betekent dat als de overheid grond of een pand verkoopt en

  • er meerdere geïnteresseerde partijen zijn; of
  • er redelijkerwijs te verwachten is dat er meerdere geïnteresseerden zullen zijn;

Dat de overheid dan aan alle (potentiële) geïnteresseerden gelijke kansen moet bieden om de grond of het pand goed te kunnen verwerven. De overheid moet er daarbij voor zorgen dat alle geïnteresseerden inzicht hebben in de verkoop(procedure). Zie verder voor de wijze waarop de gemeente kavels binnen Stichtsekant te koop aanbiedt de procedure gronduitgifte Stichtsekant.

Net-Congestie

Voor meer informatie over de net-congestie op de bedrijventerreinen in Almere verwijzen wij u naar de toelichting Net-Congestie.

Inschrijfformulier Stichtsekant

Geïnteresseerden kunnen zich volgens bovenstaande procedure inschrijven als potentieel gegadigde voor een beschikbare bedrijfskavel (groen op onderstaande kaart) van 1 december 2022 tot en met 20 januari 2023 (inschrijfperiode). Inschrijvingen die na deze datum binnenkomen worden niet in behandeling genomen. Naar het formulier.

Kavelkaart

Beschikbare bouwkavels

Stichtsekant heeft nog 117.487 m2 grond in uitgifte.

Oppervlakte bouwkavels

3: 8.550 m2 Kavelpaspoort
5: 3.342 m2 Concept Kavelpaspoort
8: 3.760 m2 Concept Kavelpaspoort
9c: 4.905 m2 Kavelpaspoort
11: 12.660 m2 Kavelpaspoort
12: 67.540 m2 Kavelpaspoort
19: 7.730 m2 Kavelpaspoort
20: 9.000 m2 Kavelpaspoort
22: ca. 28.000 m2
23: ca. 8.000 m2
24: ca. 6.500 m2
26: ca. 40.000 m2
28: ca. 70.841 m2
29: ca. 3.150 m2
30: ca. 1.932 m2
31: ca. 3.150 m2

 

De kavelgrootte is indicatief.

Let op: voor de actuele beschikbaarheid van kavels, bel of mail de Vestigingsadviseur Bedrijfskavels.

Aan de informatie uit de kavelpaspoorten kunnen geen rechten worden ontleend.

Vestigingsadviseur Bedrijfskavels

Paul-Jeroen Raaijen

Heb je een vraag over het vestigen op één van de bouwkavels in Almere? Neem dan contact op met Paul Jeroen Raaijen.

pjraaijen@almere.nl
+31 (0)6 23 35 73 71

Ben je op zoek naar een bestaand bedrijfspand? Bekijk het aanbod bij bestaand vastgoed.

Ben je hier gevestigd en ben je op zoek naar de accountmanager? Bekijk dan deze pagina.

Paul Jeroen Raaijen

Volg ons op LinkedIn Economische Ontwikkeling & Grondzaken (EOG) om op de hoogte te blijven.

Terug naar top